mata duitan

Friday, October 12, 2012

tikus yang penuh dendam kesumat

hokeyyyyy. aku ni kalau cicak ke lipas ke lipan ke aku boleh je main pijak je pakai kaki okey. berlagak siot. hahah yeeee harus berlagak ye sebab aku la selalu penyelamat kalau menda2 ni wujud di rumah yeeee. 

nak harap laki mak tu? alahaiii. meh nak cerita. pada suatu hari......

si dia tengah basuh pinggan kat dapur. mak tengah nak siap2 pergi mandi rasanya masa ni. tetiba laki mak berlari ke depan.

yanggg! ada masalahhhhhh

masalah apanya? basuh pinggan je kottt?

ada ciiicakk!

eiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii! penyek jela. 

masalahnya dia hidup lagi. 

eiiii mana???

dalam sinkk!

sebenarnya mak ala2 geli jugak sebab takut cicak tu lompat kat aku yang tengah pakai towel je masa tu. kalau dia lompat kat aku ternoda la aku kan. jadi aku harus pertahankan maruah aku. eh silap. aku kena tunjuk macho kat laki aku ok. stress mak.

so aku amik surat khabar pastu lenyek2 cicak tu sampai mati ok. kejam tak kejam sapa suruh kau bertenggek dalam sink. aku amik badan dia dan tinggalkan ekor dia menggelupur dalam sink tu pastu blah. laki mak tersengih2 je kan. pastu aku nak naik dia datang lagi cakap.

yanggg. awak biarkan ekor dia gerak2 dalam sink tuu kenapaaaa

ek elehh. ekor je ponnn. (dalam hati, padan muka! kikikikiii)

apa2 tah kan laki mak ni. garang bukan main tapi menda2 camni takut. elehh takyah la cakap bukan takut tapi geli. podahhh citttt!

kalau nampak lipas sekor pon sibuk nak amik spray. padahal boleh kecepukkk bunuh jeee.

okay tu bukan tujuan sebenar entry ni.

tikus ye. aduuu aku kalau hamster aku pernah je bela aku ok je hamster suka je ok comel. tapi tikus??! yuckkkkk! dahla kotor kan. pastu macam terer je nak gigit2 ni.

kat rumah ummy, kat belakang tu ada tikus secara meriah u ols pulak tiba2 ok. aku pon pelik mana datang tah. tapi dorang ni jenis tikus gabak2 dok dalam tanah/longkang. tak masuk rumah. tapi aku pernah nampak la dia tengah korek2 tong sampah dapur. okay kau bayang sekarang besar mana tikus tu boleh bertenggek berdiri kat tong sampah okayyy. kucing pon takut tu. pernah aku tengah nak basuh baju kat belakang, dia lompat2 kat tanah ala2 tupai. WTFish terer betul tikus zaman sekarang kau boleh lompat2??!!!!

choy!!! jangan lompat kat aku sudah.

kemuncak amarah aku adalah. tikus durjana ni gigit cloth diaper eisya sampai koyak. (sikit kat itti bitti yellow) 

ummy letak baldi CD eisya kat belakang. sebab nak basuh kan. selama ni ok je tak ada apa. tak basuh pakai mesin kat dalam rumah sebab suka lagi pakai mesin semi-auto yang lama kat luar ni sebab senang nak control dan rasa lagi bersih)

wah ini sudah lebih ok kau main kasar nii. maka aku telah minta abah bertindak! maka abah beli perangkap tikus.

dann! pagi ini adalah seekor yang kecik masuk. walaupon aku gembira tapi aku tak puas hati sebab yang besar tak masuk. takpe takpe abah kata nanti nak beli semua jenis perangkap tikus kat dunia ni. muahaha

aku tengah masak2 pagi ni sambil tengok2 tikus dalam sangkar tu terkial2 nak lepaskan diri. tiba2 kan dua kali aku nampak tikus besar yang melompat2 dulu tu datang kat sangkar tu aku rasa dia cuba nak selamatkan kawan dia. ke anak ke aku tataulah.

dia siap gali tanah maybe dia ingat sangkar tu kat bawah tu boleh escape ke apa. bijak kau ye. pastu nak gigit2 tali yang tutup perangkap tu. dahla masa aku nampak dia, dia lari lepas tu datang balik pastu tengokkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk je aku dengan renungan penuh dendam okay. cucuk mata kau kang!

choy. selama ni kalau kita nampak dia kan dia cepat2 lari ni dia betul2 macam tak puas hati ok. tak takut ponn dia! eiiiiiiii geram aku. tapi aku takut gak okayyyy.

sebab aku dah bayangkan kot2 la nanti malam ni dia kumpulkan umat dia datang serang rumah ummy ke kan. okay aku nak balik rumah aku malam nii! hahaha. B dah balik OS. alamak minggu depan B OS lagi. damn aku akan berjumpa dia lagi.

damn it tikus. okay aku tau kau tak masuk rumah aku semua so okay aku pon tak kacau kau. tapi bilamana kau telah menggigit cloth diaper anak aku....... dahla aku sayang okay kaler kuning tuu. memang ini sudah mendatangkan kemarahan yeee!

haih. tengoklah cemana nanti adakah dia akan membalas dendam. adakah dia akan turut sama terperangkap. we will see okay.

cer kalau dia anta gang dia besar2 camni cemana wehhhh?!!!





ketar lutut mak. nak beli senapang patah! k bye!

*gambar dari google. 

No comments: