mata duitan

Friday, May 8, 2009

kak long kena masak

ummy balik kampung. aku dok umah sewa. maka abah and adik2 makan beli je. makanya, bila aku balik rumah parents. wajibla masak. (baru aku tahu, memasak sejurus balik kerja adalah penat wo)

sebab macam kesian tengok dorang. tapi kesian jugak dibuatnya tiba-tiba aku masak tak sedap dan aku memaksa dorang makan? haha. (nasib baik ayam masak merah bermadu semalam mendapat kelulusan. hihi)

okay tak apa. ini adalah latihan menjadi seorang isteri yang tahu memasak. dorang jadi si tikus okay. poyo kau ederq!

semalam aku ada blog hopping dan jumpa blog yang ada resipi2 bagai. pastu ada entry pasal perempuan sekarang yang tak tahu masak langsung. dan bangga mengatakannya seolah2 beliau sangat moden la kan.

tsk tsk. jangan tau begini. nak pikat suami salah satu cara adalah memasak. nak2 kalau masak dengan penuh kasih sayang dan keikhlasan, mesti bertambah sedap. maka aku kenalah gigih belajar masak dengan hebat seperti ummyku. hihi (tapi aku adalah sangat pemalas apabila penat atau tiba hari bermalas2 sedunia)

nanti kalau rajin, aku postkan la resipi2 yang aku pernah try. at least kita boleh share2 kan. hihi.

note: aku kagum gila akan kau orang yang hebat terror memasak! BRAVO!

No comments: