mata duitan

Thursday, August 6, 2009

suami orang

curang, ada skandal, suami kahwin lain, cerai etc.. lately aku banyak dengar cerita ini dari kawan2. either dia orang sendiri yang jadi perampas, yang jadi mangsa perampas atau kawan2 dorang yang terlibat.

ayat pertama aku, mintak jauh, ya allah. aku pun tak nak cakap besar. sebab ini boleh terjadi kat sesiapa sahaja.

kalau time couple, haih. memang salah jugak. tapi kalau tak suka boleh terus putus ke apa. tapi kalau dah kahwin??? tolonglah jangan menipu. tolonglah fikir panjang.

poligami memang tak salah. dapat payung emas tu. errr...

tapi salah kalau kau, lelaki tak tahu tunaikan tanggungjawab dengan adil. dan kalau kau perempuan yang kedua itu, tolak ansurlah. dah ambil orang punya. pandai2 lah kau ambil risiko. dan perempuan yang pertama, haih. tak taulah. kalau puncanya salah kau, tingkatkan diri. kalau tak. tahla. mesti geram gila. dasar lelaki miang.

eiii aku tak boleh nak bayangkan. tak nak. tak nak. ya allah mintak jauh. amin.

b, tolonglah jangan menduakan mentigakan hunny. please sayangggggggg.... kalau nak sangat pun, tolong jangan tipu.

kepada lelaki yang rasa nak pasang lain, fikir panjang. dan jangan tipu bini kau. gila jahat kau ni, bodoh!

dan kepada perempuan2 yang baru terfikir nak bersuka2 dengan suami orang. think again. please.

5 comments:

a.m.a.l.l.e.a said...

itulah..aku pon skrg dok asek dgr je cite cam tu..harap2 rumahtangge kite dijauhkan drpd sume tu ye..aaminn

intoxicated-catastrophe™ said...

mmm.. mmg banyak kes keruntuhan rumahtangge zaman ni skrg ni... berdoalah.. berusahalah.. :)

derqdnl said...

lea: amin!!! takot kan?
kak mas: doakan ya. huhu

Anonymous said...

"b, tolonglah jangan menduakan mentigakan hunny. please sayangggggggg.... kalau nak sangat pun, tolong jangan tipu."

bertuahnya husband you nanti ek.Janji jgn tipu jek.

derqdnl said...

anonymous: bertuahhhhhh?????? haha u wish. takdela.
i rasa lebih rela ditinggalkan dari kena tipu hidup2. makanya kejujuran itulah yang paling penting. bila kita diskas apa yg tak kena, mesti ada solution. instead of tipu ur partner idup2. tak baik tauuuu!
kita mampu rancang n tatau what will be. doa je lah . dan usaha jaga. huhuhu!