mata duitan

Tuesday, July 28, 2009

k a h w i n

dah tak lama dah weh. tapi aku rasa macam risau nak mampus kerana macam banyak lagi tak settle ni. ketar lutut.

semalam bual2 dengan ummy. dia pun dah gelabah. haha! dahla anak sulung kan. mestilah gabra sikit kan. tapi abah suka sembunyi gelabah beliau dari anak perempuan kesayangannya ini. (ceywah!)

okay kesayangan semua, apa kata aku list kan apa yang aku dah ada dan settle dan kamu pembaca tersayang cadangkan apa lagi yang aku miss out. boleh kannnnnn????? hihih

yang dah confirmed dan lega!
  1. pelamin, flower bouquet and hall and main table deco - dah booked tapi belum finalize design betul2.
  2. photographer - dah booked!
  3. videographer - booked! sudah pikir lagu jiwang untuk background video nikah! dan selalu berangan2 masa mandi dan mekap depan cermin cara2 hendak senyum tak nampak gigi yang paling ayu. gila gedik perempuan ni weh!
  4. makeup artist - booked!
  5. katering - semalam baru discuss dan abah nak book dah.
  6. dewan - booked!
  7. tudung sanding dan veil - dah beli!
  8. kain2 family, flower girls dan budak2 doorgift - dah
  9. hantaran deco - booked! cukuplah time tunang buat sendiri. lagi banyak ongkos ku abisin.
yang belum dan risau gelabah!
  1. baju nikah - lepas raya dan lepas kurus perut kempis baru jahit.
  2. baju sanding - lepas raya dan lepas kurus perut kempis baru jahit
  3. tudung nikah - belum beli lagi. selendang pun belum. kalau aku recycle selendang time tunang adakah keji???
  4. kasut - belum beli lagi!!!!
  5. invitation card - belum decide nak custom made or beli yang biasa aja. pening gak ah. abah jangan paksa beli kat jakarta unless bawa kak long sendiri ke sana. haih kenapa taste bapa sangat kebapaan? hahhaa
  6. door gift - ummy nak beli lepas raya. adakah mahu tempah paper bag bersama tempat kad? (semua orang adalah dapat items yang sama. aku adil! haha!)
  7. kompang - tolongggg! sapa tahu???
  8. pre wedding photo shoot - finally! YESSS! eh tapi belum confirm. jangan excited sangat cik ida.
  9. barang2 hantaran encik bakal suami - ada few items lagi belum beli. bedebah betul si penjual wallet dah naik kan harga! menyesal tak beli awal2 dulu kan B!
  10. bunga pahar - adakah rajin buat sendiri. sila lah bangkit dari tidur. tangan keras ada hati nak buat sendiri? tempah kak nurul jelah senang.
  11. wedding cake - tak sure nak book dengan pelamin designer or bakers yang dah expert.
  12. room deco - ha ini gotong royong family. tapi belum beli deco items.
  13. dental care - haaa korang selalu kan ejek gigi aku jarang kan. tengok ah nanti tengok ah. haha sengal. betul ke aku nak rapatkan ni? ada orang kata aku manis bergigi jarang. cis! gila dusta weh. dah tak payah nak bodek aku. aku tau aku tau!!! haha!
paperwork and health care.

  1. kursus kahwin - dah!
  2. hiv test - belum
  3. talasemia blood test - belum! tengah survey tempat yang reasonable. this is not compulsary tapi aku nak buat. just to be sure. kan?
  4. segala macam borang - bulan 10 baru boleh hantar. lek ah.
  5. spa - eh ni health care eh? haha! sebulan sekali dari bulan lepas aku pergi spa. wee woo!
okayy ini semua... perlukah???

  1. tarian tradisional budak2 kecil comel - ada siapa2 tahu tak kalau ada budak2 sekolah yang biasa buat show time reception? haih susahnya duk sini. duk JB dulu senang banyak kenal orang sana sini, kata ummy. huhuhu. tapi perlu ke ini semua ummy??? wuwuw. malasnyaaaa
  2. gamelan - nak! tapiiiiiii tak da bajet. ada sponsor tak? hihih. sangka artis. dah2 ini tak perlu lah. sengal la semua kau nak.
sebenarnya banyak lagi yang tidak ditulis. malu lah i nak tulis semua kan. ni pun dah cukup sengal. tapi korang rasa apa lagi yang aku nak kena prepare weh? tolongggg!

dan yang pasti persiapan yang sejenis lagi ni, aku tak tau lah bila nak fully prepared. persediaan mental. ilmu dah cukup ke? dari segi dalaman (hati dan minda okeh bukan pakaian dalam), dah ready ke? eh by the way B, lasenza still on sale. i want i want! wink wink! jelingan manja. ciuman terbangggg. hihi

eh focus2. pasal mental preparation. belum. belum ready. sedang belajar dan tak kan pernah berhenti belajar. cey wah! ni nak kahwin prepare setahun, majlis sehari aja kan. jadi persiapan untuk kehidupan selepas kahwin tu adalah lebih crucial la kan. doakan aku okay!

skill masak. hahahahaha! hahaha! perempuan ni pemalas selalunya. kadang2 je rajin. maka jika rajin, ibu akan buat sujud syukur. haha! haaa terus berdebar2 encik tunang saya membaca ini takut makin kurus lepas kahwin kerana bini malas masak.

jangan risau. ini tidak susah. asalkan encik kekanda tidak cerewet. dan sabar dengan orang yang baru hendak belajar (dan rajin2 lah tolong i jugak. hihi). dan setakat ini, adik beradik dan keluarga yang makan hasil air tangan adinda masih hidup sihat sejahtera malahan masakan sering mendapat pujian dan menjadi igauan. dahhh laaaaaa suka nak exaggerate kau ni pon.

okay lah setakat ini sahajalah untuk episod kali ini. aku tunggu korang punya suggestion yang bernas wokeh. bye!

TAMMAT

23 comments:

sha said...

akak..adakah fotographer dr itu epal hijau?
hehehe...
one of fotographer is my very2 good fren (his wife lah-br weekend arituh kawen)
hehehe..
best btol org bz2 nk kawen nih eik.
hehehe.

ederq said...

hello sha! oh time bertunang adalah epal hijau. kahwin ni org lain pulak. hihi

oh yeke. tapi i kenal suriya n irwan ajala. hihi

best? hehe best gak. tapi peninnn! hihi

miss b said...

hi, i dont even knw u, i ws blog hopping n found ur blog. but 4doorgift, i suggest u try cari kat Restu Rezeki enterprise. its somewhr in Klang, but very unique. they hv marble cake, bahulu (not like typical bahulu ok?) etc. u can c d sample @my blog

http://cabbagecottage.blogspot.com/2009/06/sample-photos-misc.html

neway, its a suggestn sajork.. btw, since u'r get'g d same doorgift 4every1, u can actually save a lot if u buy frm them. cz d bigger volume u get, d cheaper la.. tetiba nyebuk je i kan? sowiii!

ederq said...

hi miss b!

thanx for reading my crappy blog. hihi.

eh bukan sibuk la. dah mmg i mintak suggestion pon. will look into it okeh.

tq2! :D

ederq said...

laaaa kembar kak meme rupnnya miss b ini. what a small world!

miss b said...

hw come u knw meme n not me? n i also m not quite sure i knw u personally. dat must b cz u went 2d same skool w her? ke went 2same uni?? k, serius konpius

ederq said...

no we dont. hihi. ckp kt kak mem ederq kirim slm. hihi.

Ms. Omey said...

i dah baca semua. all checked. bagus preparation :) for the mental preparation, kena prepare untuk stay calm, so throughout the majlis nanti xde la nervous sgt. ceh advise cam da kawin jer. lol.

ehhh kenapa i cam kenal miss b? we went to the same uni la i rasa..

ederq said...

omey: tq darl! apa lagi yg perlu i prepare ni? huhu
laa kenal gak ke. what a small world lah.

Unknown said...

brape aribulan brape ko kawen ni da? mm.. dental care tu, kasi putih jer la.. takpayah nk rapat2kan.. dah comel dah tu.. (gg aku pon same jer ni aa.. da la besa2 gabak.. hahaa.. lantak la org nk ckp ape.. ahhaha)

ederq said...

kak mas, 13/12. nanti ieda anta kad ye. hihi.
yeke xpyh? ingat nk letak composite tuh. xnk pki braces pon. hihi. ala kak mas xjarang kan gigi. hihih

Ms. Omey said...

derq, treatment gigi tu ko nak buat yang dr kate letak crown/bridge kat gigi camtu eh..yang xpayah pakai braces tp gigi leh cantik?

Anonymous said...

hahaha..wedding grand mmg la pening sikit..xpe,bersusah dlu..jji puas ati okeh!

ederq said...

omey: tak tak. composite. dia akan letak composite material seakan gigi untuk rapatkan gap. haih. betol kah aku nak wat ni. huhu

lea: huishhh! mana ada grand weh. sesak napas gak ni tauuuu!

meezameez said...

amek gamelan weyh! serius best! dulu jiran sebelah rumah aku kawen dia guna gamelan juga. best okay. aku adalah bekas pemain gamelan semasa di uni dulu. ehem,ehem. aku je la main utk wedding kau eh haha

ederq said...

mmeza! aku pun bekas pemain gamelan! tapi bukan secara serius. haha! suka kan? mahal weh. UM punya 2k++ weh. kau tau ke mana2 yg reasonable sket seswai utk aku yg bajet ciput ini? kau men la meeza. for free. hihihih

fati said...

i tatau nak suggest apa, tapi gumbira membaca!
All d best, cik ederq~

Anonymous said...

gamelan-bebudak UPSI ada team.Rate per day just around RM 2k.Exctly worth!

kompang-ada yang memang famous utk VIP function.Tp kat Bt 38 Sabak Bernam.Memang pure traditional.Rate per day RM 500 excluding transportation rate.

interest?kindly contact me.But,if fully booked no commentla.

ederq said...

anonymous: thanks. tapi 2k macam bdk2 um je. i under bajet. if possible nak amek bdk2 skolah. murah sket. hihi

bout kompang, mak aih jauh. agak2 inc transpot brp eh, howla i nak contact u. hihi

Anonymous said...

utk kompang amik la kompang sri indah B cuba xnye BOOM BOOM dia msti thu punye.... kad kwin tempah la kt LH creative murah sgttttttttt

ederq said...

lagi 1 anonymous: oh yeke. nanti aku tanya boom.
lh creative, ada kwn aku ada bad experience dgn dorang. aku tgh survey lg.
dah pulak abah aku majuk. tak amek design yg dia amek dr jakarta. haih.
weh sapala kau. sila la letak nama. hihi

miss b said...

derq,

nk gamelan budak skolah? rsnye Assunta girls ada. Dulu Persatuan BM skolah tu buat mcm2, ada tarian, dikir, kompang n such (tp ms zmn i skolah la. la ni xtau ble? hihi)last time kitorg chrge murah je, if amik gamelan ble skali ngn penari gak. dis time arnd i dont knw.. dh 10thn, sungguh xsgka..

ederq said...

yeke. tula nak kena tanya nih. harap2 rate dorang tak mencekik i yg tgh under bajet ni. hihi. tapi if u happen to know the contact, lemme know ok.

aww u guys are such a darling! tq for all the suggestions!