mata duitan

Monday, December 5, 2011

awesome random

ececeh awesome ke? sebenarnya tu tajuk lagu Yuna. haha. okay peeps. let's go random.

 Rumah kami

rumah sudah siap. alhamdulillah. puas hati la jugak hasil kerjanya. *happy*happy*lompat*lompat*

tinggal nak touch up sikit2 je. dan pakdi kata cuci rumah excluded. hey dulu kata include? cis. kalau upah orang kena dalam RM300 dia cuci semua. aku rasa macam mahallah! aku rasa nak upah pekerja India cousin aku si Kodiyappan tu jelah. tengok cemana laki mak kata apa.




Anniversary 

Our anniversary is coming soon. hari tu kan orang tu suruh aku listkan wishlist. kejap lagi kan dia bertindak veto beli dah hadiah. nak tau hadiah apa. tilam. romantik kannn? haha! aku dah berangan2 je nak beli apa je kan. fine lah tilam pun tilam lah. dia pergi sorang2 beli kat Dreamland warehouse sale last week. katanya harga drop up to 70% u ols.

aku cakap dia, kalau dia bagi tilam aku nak bagi dia vacuum cleanerlah. sebab nak suruh dia rajin bersihkan rumah nanti kan. berguling2 dia cakap tanak tanak. T___T yes he really did guling2. well baby, i'm still expecting you will be a lil bit more romantic when our anniversary comes. janganlah harapkan hadiah tilam tu je. lalalalaa

Eisya

ini budak kecil kan. suka ajuk orang sekarang. kelakar ok. dia punya favourite sekarang - tiru orang bersin or batuk. mula2 ummy kata eisya sesema. aku pun dah pelik. bila masa pulak dia sesema kan. yelah asik bersin je tu.

la ni dia tirula ummy. bukan betul2. haha since then semua orang rasa lawak kalau dia tiru orang bersin. bila suruh je, sya bersin sya. then dia siap tutup mata, tertunduk kepala ke bawah dan kadang2 tangan dua2 terangkat, aaachihh. geram tak? haha.

dulu dia memang kenal orang tapi tak kisah je dengan siapa2. sekarang dah pandai pilih. kalau tokbah baru balik kerja, tapi tak dukung dia, akan menangis sekuat hati. nakk jugak suruh dukung bawak jalan2 kat luar jap. kalau tokbah nak pergi surau pun nak ikut. ish ishhh.

dengan aku tak payahlah cakap. tiap2 pagi nangis nak ikut pergi kerja. kalau time dia tanak orang lain tu. dia akan berpaut kat baju aku tanak lepas. nangis. tapi kalau kita tak ada dia ok je.

dulu masa eisya selalu nangis masa dia colic aku dah risau kalau dia tak kan jadi happy baby. sekarang ni, galak kemain. asalkan ada orang layan dia, sure happy. kalau ramai2 keliling dia, agah2 dia, tickle2 ke. she will be the happiest baby in the world. :)

so i guess it is memang awesome random :) alhamdulillah

No comments: