mata duitan

Wednesday, June 17, 2009

P.E.R.I.O.D P.A.I.N

para lelaki sila bersyukur, sujud syukur sekarang kerana anda tidak datang bulan. tidak pernah dan tidak akan dapat period pain.

para perempuan yang tidak mengalami masalah sama, sila bersyukur juga.

para perempuan yang mengalaminya. HI 5!

tapi aku juga harus bersyukur kerana aku bukan akan sakit gila sampai harus MC dan makan ubat dan terbaring. aku benci ubat maka aku tahan aja. tapi aku tak lah gagah perkasa untuk tahan sepanjang masa.

mari aku bagi tips hilangkan period pain yang annoying:

  1. strecth your body. kau wat exercise macam kau nak warm up, warm down. especially part hip and below. pastu kau rasa lega. tips ini jugaboleh digunakan semasa kau lenguh dan rasa kepingin massage. strecthing pun dah rasa segar.
  2. kau isi air panas dalam botol. pastu kau tuam kat perut. kat tapak kaki. LEGA! kalau dapat bertungku lagi syiok woh.
  3. aku selalu kaki akan jadi sejuk. kau pakai la socks. keep your feet warm. paling senang, rendam kaki dalam air suam. sure kau aman gila.
  4. kau jangan baring je sebab sakit. kau kena jalan. lagi lega sebenarnya.
  5. minta orang tersayang urut. aku paling suka adik aku alan urut. dahla siap tahu mana urat yang ketul2. tapi servis dia tak lama ah. lenguh je dah malas. tapi ada sorang ni urut aku siap kuar2 angin lagi dia. aku kuar melalui kentot, dia burp. wah kolaborasi! kalau kau urut tak ada sapa2 kuar angin. hah, buang masa!
  6. kau makan something yang boleh buat kau gembira. ya! coklat dan aiskrim. okayy, aku tak boleh lah kan. maka aku baut2 gembira je.
  7. jauhi perkara yang sakitkan hati kerana tahap kesabaran adalah tipis saat ini.
dan yang paling penting, encik kekasih sila perhatikan bila pasangan anda datang bulan, PMS dan period pain. kalau tak nak kena fire la. kalau nak okay je. hehe. (tapi sebenarnya lelaki pun kadang2 ada hangin semacam tiba2 kerana perubahan hormon. tak caye? research ah sendiri)

okaylah tips2 kat atas tu yang aku selalu buat. korang ada tips lain?

**berguling2**menggelupurr*guling2*goyang2**aarrgghhh**

2 comments:

mie@nis said...

?????????.Baru sekarang I tahu....

ederq said...

HAHA! AKU RASA NYSA TAKDA PERIOD PAIN KOT. SBB TU KAU TATAU.