mata duitan

Friday, October 15, 2010

cheeseburger or hot dog? :p

YAHOOO! JUMAATTTTT

pagi ini encik B akan balik. sepatutnya kalau ikut jadual, sampai rabu je. tapi disebabkan jadual chopper yang entah apa2 terus tersangkut beliau kat sana. pagi ini baru dapat balik.

mestilah orang di sini sudah muncung dan merajuk. lebih2 lagi apabila mendapat tahu mungkin harus pergi Breastfeeding Talk sorang2 esok sebab dia mungkin kena pergi tunjuk muka untuk event pejabat dia.

fine boleh pergi sorang fine. setelah 5 hari berseorangan dan kena pergi talk pasal baby sorang2? apa ada hallll.

tapi tiba2 cahaya keinsafan beliau timbul dan kata dia akan teman saya the whole day buat apa2 pun termasuk pergi detailed scan baby esok.

mmmh terima kasih kerana sedar.

makanya esok akan pergi breastfeeding talk, pergi dating, dan malam tu scan bayi secara terperinci. harap2 encik pakar dalam scan ini dapat mempastikan secara pasti jantina bayi yang telah dikatakan oleh O&G saya sebelum ini. dan harap anak saya ni baik2 sahaja keadaannya.

tiba2 tak percaya dah mula nak attend talk. breastfeeding. oh oh pengsan!

semalam paling seronok, di kala saya merajuk dengan encik suami, anak ku hiburkan hati mummy dengan buat aksi baru dalam perut.

lepas dinner sampailah waktu hendak tidur, dia tendang2, tumbuk2, garu2, dan paling terbaru dia berpusing kot. sebab saya rasa dia bergerak secara pusingan di kulit perut saya! ala yela memanglah dia pusing sebelum ini tapi ni rasa kat bawah perut yang swirllllll. haha tak reti nak explain tapi saya tahulah ini perkara baru!

saya cakap, baby do it again, mummy want to see! and dia buat lagi sekali lepas tu dia malas nak layan dah. lebih2 mummy ni nak buat banyak kali. so dia tendang2 je. beralun2 perut. gelak sendiri. hihihi.

syukurnya nikmat ini ya Allah. :)

22 minggu :)

orang kata jangan gosok perut banyak sangat nanti baby manja. alahai, nak gosok jugak! :p

so far saya belum ada stretchmarks lagi kat perut. silalah rajin2 sapu losyen jangan malas ederq!

sekarang saya selera makan woh woh. tapi lepas ni kena hati2 supaya tidak terlalu banyak carbs. dan tolonglah hentikan fast food! masa dulu saya agak menjaga di mana jarang sangat fast food. air gas apatah lagi. tapi sekarang, fast food macam dah kerap jugak. air gas sepanjang mengandung, saya dah minum setengah gelas coke masa tengok wayang. huhu rasa bersalah! coke adalah perkara yang saya tak sentuh berkurun lamanya!

lepas ni kena banyak makan ikan, susu jangan lupa minum, kismis, kurma. dan err dr dah angkat kening kat saya sebab saya selalu skip vitamins. hehe.

apa lagi makanan berkhasiat yang saya perlu makan? ecececeh mentang2 selera makan sekarangggg.

malam ni B request daging bakar. baiklah! mujur dah bertenaga nak masuk dapur! hehe!

selamat berhujung minggu koranggg!

8 comments:

syiekin azam said...

wah..bagus2 pegi breastfeeding talk..adalah sgt byk info yg kita akan dapat mase tue..lg2 kita nie 1st timer br nak BF baby..mule2 aku ingat senang je nak nenen kan budak..ahahahha..tgk mcm senang, sumbat nenen, ok die nenen..ahahhhaha...

tp bile tibe waktu itu, br rase dgn kekoknye tgn nak dukung, dgn 1st time die nak latch dgn B kita..ohhh adalah sgt challenging..tp sgt best n teruja bile die dh bleh latch dgn sempurna n nyonyot susu smpi kenyang..burpppp...:D

gudluck ederq..takpe la pegi sorg..t ko cite ape2 info dgn en hubby..sbb die adalah the most important person utk support ko breastfeed anak nanti..

all the best dear..

p.s:jgn tak makan vitamin..hep hep hep..ahahahahha...(tak minum susu takpe..ahahahhaha..tp amik kalsium dr sumber yg lain..aku tak suke minum susu..wek3.. :)) )

ederq said...

oh nt sila guide aku untuk BF baby ok! aku tanya kau byk2 nt. hehehe

hehe dia pergi esok. kena lah support.

wuuwuw baik mama! aku akan makan sekarang. heheeh aku malas minum susu sebab asik kenyang je sekarang. hehehe

murn!e said...

ohw..tetiba nk nyibuk pasal isu bf ni. hehehe.

keje selalu gila busy and gila banyak kan?

kalo plan nak feed baby secara esklusif, saye mahu mencadangkan beli lah double pump.

saye dulu beli single pump je. sebab takde sape alert pasal ni. pastu bila dah keje, nak pump lagi..gila kalut dengan masa. rase nyesal sgt2 tak beli double pump.

itu sahaja cadangan saya.mekasih. :)

selalu niat dalam hati dari skg..nak bf anak.insyallah..mudah nnt.

ederq said...

murnie:
oh thanks for the suggestion! yekeee. bgs2 sila la tunjuk ajar. hehe tgh study2. :)
tula mmg niat di hati mcm tu lah. harap2 murah rezeki baby nanti.

sha said...

sy pun dok minum soft drinks je skrg ni ederq padahal b4 preggy dulu lansung x teringin and takmo sentuh pun. haih.

aritu gi checkup, my o&g suh mkn daging byk skit sbb sy dok mkn ikan ngan sayur je, sbb tu urine terlebih alkaline

ederq said...

sha: jgn jgnnn. jgn mnm byk2 soft drink. hehehe.

o yeke. terlebih ikan n sayur pn xleh gak kan. yg pntg seimbang! :)

Mrs. Eeza Herman said...

hie..salam perkenalan...
congrats ye da 22 weeks..
sy dah 23 weeks...leh la share info..
=)

ederq said...

hie eeza, wahhh ramainya due date dekat2! besh2. hehe congrats jugak utk u! :)